План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу (цькуванню) у 2023/2024 навчальному році
№ |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу (цькування) |
|||
1 |
Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» |
Вересень |
Леськів Л.Є. |
2 |
Підготовка наказу «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» |
Вересень |
Леськів Л.Є. |
3 |
Затвердження на педраді плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у 2023/2024 н.р. |
Серпень-вересень |
Леськів Л.Є. |
4 |
Наради з питань профілактики булінгу (цькування):
|
Вересень |
Леськів Л.Є. Качур Г.Я. |
5 |
Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів |
Вересень |
Класні керівники |
6 |
Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування) |
Вересень |
Леськів Л.Є, Качур Г.Я., класні керівники |
7 |
Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти |
Жовтень |
Качур Г.Я., Стецина Н.І. |
8 |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Листопад |
ПО |
9 |
Участь у акції «16 днів проти насильства» |
Грудень |
ПО, Класні керівники. |
10 |
Виступи на батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
Лютий – квітень |
Адміністрація, класні керівники |
Робота з працівниками школи |
|||
11 |
Проведення навчальних занять для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування на них |
Осінні канікули |
Голови МК |
12 |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
За результатами І та ІІ семестрів |
Леськів Л.Є.. Качур Г.Я. |
13 |
Консультування класних керівників у разі виникнення проблемних ситуацій |
Впродовж навчального року |
Дирекція школи, фахівці
|
Робота з учнями |
|||
14 |
Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Впродовж року |
Класні керівники, запрошені спеціалісти |
15 |
Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі |
Впродовж року |
Класні керівники |
16 |
Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» |
Листопад |
Класні керівники |
17 |
Тиждень толерантності |
Листопад |
ПО, класні керівники |
18 |
Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Насильство – це…» |
Грудень |
Класні керівники |
19 |
Інформаційна акція «16 днів проти насильства» |
Листопад - грудень |
Класні керівники |
20 |
Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» |
Грудень |
ПО, Класні керівники |
21 |
Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо |
Січень |
Класні керівники |
22 |
Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» |
Лютий |
Класні керівники, фахівці |
23 |
Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет». |
Впродовж року |
Качур Г.Я., класні керівники, запрошені спеціалісти |
24 |
Виставка малюнків «Ми різні, але рівні» |
Квітень |
Стецина Н.І., |
25 |
Бесіди учнів щодо протидії булінгу (цькуванню) з представниками поліції, соціальної служби тощо |
Впродовж року |
Запрошені фахівці |
26 |
Виставки літератури, бесіди «Ми – проти булінгу» |
Впродовж року |
ПО, Класні керівники |
Робота з батьками |
|||
27 |
Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі» |
Впродовж року/за потреби |
Адміністрація школи, класні керівники |
28 |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Листопад |
ПО., Класні керівники |
29 |
Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг» |
Впродовж року |
Класні керівники., Вч.інформатики |
30 |
Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми |
Впродовж року/за потреби |
Дирекція школи., голови МК, класні керівники |
31 |
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей |
За потреби |
Класні керівники |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
|||
32 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
2 рази на рік |
Адміністрація школи, колектив закладу |
33 |
Анонімне анкетування учнів 4-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Класні керівники |
34 |
Анонімне анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Грудень |
Адміністрація школи, класні керівники |
35 |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. |
Лютий |
ПО., Адміністрація школи |
36 |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
За потреби |
Леськів Л.Є. |
37 |
Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти |
Червень |
Качур Г.Я., ПО |